ÖMÜR DEDiĞİN

1.bölüm

     Evleri Asma ağacıyla örülmüş dam başında aslanağzı ve menekşe saksıları sıralanmıştı .Asmanın altındaki traktörü taksi niyetine kullanırlardı  Dambaşında Mustafa dedemin bakırdan bir ırbık ve leğeni abdest almak için her zamanki yerindeydi.
       
       Rahmetli Mustafa dedem ve sevgili eşi Aynımah nenemin(anneannemin) evine bir ziyaret edelim.Anneannem meslekleri çiftçi olmasından sebep çok severdi toprağı hatta kemik erimesinden sol kalçası kırılmasına rağmen toprağı eşeledi durdu ömrü boyunca .Annemin dilinde tüy biterdi ne işin var senin bu halinle bağda bahçede diye.Annem her akşam alaineğinin sağdığı sütten 1 kilo ayırır oğlum mehmet bunu anneannene götür derdi .Ben o sütü götürmek için her akşamı iple çekerdim.Anneanneme ilgim başkaydı çok sevecen , bembeyaz bir yüzü vardı kardeşimle sütü vermeye gittiğimizde bir başka oluyordu yüz ifadesi.

     Geldinizmi kuzucuklarım diye ünler kalkmaya çalışırdı resmen .Her zamanki kırık kalçasıyla yattığı karyolasında karşılardı bizi.Dedem evdeyse sadııık torunlar gelmiş diye ünlerdi Mustafa dedemi. Evde değilse Alırdı dört bacaklı bastonunu düşerdi önümüze.Önce karyola başlığını kaldırır o eski çiolatalı lüks şekerlerden veririrdi.Anneanne dedim neden Mustafa dedemi dayımın adıyla çağırıyorsun.Cevap vermedi annene sor bu soruyu dedi.

     Sonra eski kerpiç evlere ek tahtadan yapılmış mutfağa geçti ,bakracı aldı ,döktü icine bir kilo sütū.Yikamak istedi boş çiti bakırını ama biz buna izin vermedik tabi.Buzdolabina koydu sütü geçti karyolasının yanına .

      Gidecekmisiniz oturacakmısınız dedi.Biraz oturalım dedim.İyi madem dedi ben şu Kuranin sayfasın bitivereyim dedi.Nenemi okutmamış babası okuma yazma bile bilmiyordu.Nene sen Kuran okumasını bilmiyorsunki dedim .Her ayetine bakarak IHLAS suresini okuyom dedi.Hatim oluyor dedi.Rahmet li babam öyle demişti dedi.Nene dedim baban ne iş yapardı dedim.O da hocaydı dedi.Babam gibi imammiydi dedim.Õyleydi ama baban gibi maaş almiyordu dedi .Ahali tarhana bulgur yakacak odun gibi ihtiyaclarını getiriyodu dedi .

      Sonra kırık kalçasiyla bahçeye geçti .Bir dizinin üstüne çöktü dığer ayağını uzattı aldı çapayi eline vurmaya başladı toprağa.Nene dedim senin her tarafın ağrımıyormu bõyle dedim.Nenem bana baktı gülümsedi.O gülümseyince benim sırtımdaki hayat yükümü alıyodu sanki.Tebessümün fiyatı varmı ? Ve şöyle dedi."Nenem dedi ben toprağın üstündeyken bütün ağrılarım gidiyo "dedi.

    Eve geri döndük biz kardeşimle.Hemen annneme neden nenem dedeme dayımın adını söyleyerek çağırıyor dedim.Saygısından oğlum dedi.Nenen beyine emir olmasın gibicesinden sadık dayının adını çağıriyordu.Hemde en küçük evladının adını.Yani kizim sana söylüyorum gelinim sen anla hesabı.

Ruhuna bir fatiha gönderiverseniz mutlu olur belki.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BABALAR AĞLAMASIN Ben babamın ağladığını hiç görmedim, tâ ki o kor gibi düşen hadiseye kadar