ANNEM

      O gün elini õptüğümde elleri çatlamış nasır tutmuştu.Annem noldu ellerine dediğimde ovaya gittim oğlum ondandır dedi .Bizi okutabilmek için eve bir nebze ekonomik katkım olsun diye her halinden belliydi.

     O gün elini öptüğümde elleri ekmek kokuyordu.Yazın kavurucu güneşin altında babamla birlikte kavaklıdereden girip dar patikalardan kilometrelerce ilerleyip eve getirdıği ocaktaki yeni sönmüş, yeni küllenmiş çalı odunlarınïn ateşinde  bazlama yaptıği belliydi.Oğlum tereyağını getir de şu bazlamadan yiyelim demesinden sebep açlığımı ancak anne yüreği hissedebilirdi.

      O gün öptüğümde kekik kokuyordu elleri .Kekikleri baharda dağlardan toplayıp güneşin bağrında kurutup elleriyle yeni ovuşturduğu belliydi.Kışın çõkelekle kekik karışımın lezzeti hissettim damağımda .Evdeki huzurun ağız tadımızdan da geçtiğini hissettirirdi hep.

       O günūn sabahında alnımda tutuyordu ellerini.Elma yağı kokan elleri ateşimi kontrol ediyordu .Akşamdan hastalandığımda elma yağïnı göbeğime ve ayak altlarıma sürüp sabaha kadar ateşimi kontrol etmiş belliki.

      O gün kına yapmış ellerini öptüğümde gõzlerinde sevinç göz yaşları vardı.Gelininin kına gecesinden çïkmış Oğlunun mürüvetini gördüğünden sebep torunlarımıda gõlster yarabbi diye dua ediyordu dilleri.

       O gün öptüm yine elini. Şefkatli kollarıyla sardı bedenimi.Otobüse bindirdi elleriyle uğurladı askere.Oğlum vatan sana emanet dercesine.

       O gün elini öptüğümde gül kokuyordu.Gül kokulu tesbihi sirayet etmiş belliki .Namazını yeni bitirip evlatları için vatana millete hayırlı evlat nasip eyle yarabbi diye dökülmūştü dilinden her zaman ki duası.

       O gün elini öpmek için girdıgim odasında Kuran okuyordu dili.Ahiretinde şefaatçi olacağını bildiğinden sebep eksik etmez hiç hatmini.

     O gün elini öptüğümde süt kokuyordu.Yeni anne olmuş Alaineği sağmış,çarpïk bacakları üzerinde zor ayakta duran buzasını emdirmiş belliki.Yeni doğurmuş ineğin evlat sevgisini hiç gördünüz mü ?Gözleri yerinden çıkmış başkaydı o günkü sesi.Bir başkaydı o günkü soluması.İnek bile anlatabiliyordu evlat sevgisini.

         O gün ellerini öpmek istedim .Ellerini yıkıyordu musluktan tazyikle akan suda.iki yıldır yatalak olan rahmetli babası altını ıslatmış, onu temizlemiş belliki.Hiç şikayet etmeden bakardı dedeme.Õf bile dediğini hatirlamam annesine babasına Kurandan öğrenmiş dersini.

       Yeni doğmuş oğlumun gece uyanıp ağlamasından bir dakika önceden uyanan hanımdan õğrendim ben annelerin hissini.Demekki bende gece ağlamadan kalkmış annem vermiş sütünü bana, nasıl ödeyebiliriz haklarını.

       Bugün gavur adeti olan anneler günüymüş.Benim gönlümde her günümdesin annem ellerinden operim yine her gün.Yeni tarhana yapmış,yeni salça yapmış,yemek yediğim tabakları pirille yıkamış ,türlü türlü kokulu ellerinden öperim annem.Meryem Çakır

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BABALAR AĞLAMASIN Ben babamın ağladığını hiç görmedim, tâ ki o kor gibi düşen hadiseye kadar