BİR BUKET ANLAYIŞ

      Günün birinde pazartesi sabahı ve sendromuyla çıktım mesaiye.Sabah trafiğinin yoğun olduğu sırada üç şeritli yolda ağır ağır ilerlemekteyiz.

Kırmızı ışıkta durduk.Yoğun trafiğin verdiği stres ve pazartesi sendrumuyla benim mideme ağrı girdi adeta.Derken bir ses duydum "Merhabaaaa Amcaaa" o sesi aradım,sağıma baktım siyah bir araba camları kara kara filmle kaplanmış .Soluma baktım bembeyaz bir araba ve arka koltuğunda sarışın yeşil gözlü 3 4 yaşlarında bir kız çocuğu.O saf temiz yüreğiyle merhaba deyişiyle bende stres gitti.O merhaba deyince benim mide acı asit salgılamadı.O merhaba deyince karaciğreim yağ bırakmadı.O merhaba deyince incebağırsaklarım emilimini daha verimli yapti.Nerde mutluluk hormonu endorfin ,serotonin salgılanınca
sıkıntılar gitti vücudumdan resmen. O kız çocuğuna bay bay edebildim sadece ve yoğun trafikte kayboldu gitti.Sevgi ve şifasını bıraktıda kayboldu gözlerden.

Trafikte devam ediyoruz.Ben orta şeritteyim sağ ve sol yanımdaki şeritler dolu.Önümde yılların yorgunluğunu taşıyan eski model yaşlımı yaşlı bir reno ilerlemekteydi.

Orta yaşlarda bir sürücüsü ve yanında çocuklarıyla birlikte ailesi vardı tahminim.Sabah sabah ya hastaneye ya postaneye yada okula gidiyorlardı kim bilir.Mutlaka vardır bir dertleri.

Trafik ağır ağır ilerlerken ve bende oto teybi kurcalarken önümdeki reno aniden durdu.Ve ben son anda farketmeyle ani bir frenle durdum.Takip mesafesinin yararını o an anlayanlaardan biriyim.

Allahtan zincirleme kaza olmadan arkamdakilerde aniden durdu ve korna sesleri koro halinde başladı.Reno sürücüsü iki elini havaya kaldırmış caresiz duruyordu ,motoru bozulmuş belliki calıştırmaya çalıştı ama çalışmadı.Marşa basa basa aküyüde bitirdi.Sağ ve sol şeridi de dolu olduğu için kenara da çekemedi.

Korna sesleri kulak zarımı yırtarcasına çoğalmaya başladı .Sağ ve sol şeritler boşalmaya başlayınca herkes el kol hareketleri yaparak küfürle karışık bağırarak geçmeye başladılar .Öyleki adamin yanında ailesi ve çocuklarıda olmasına rağmen.

Şimdi aklımda türlü sorular geçmeye başladı.Bu sorular size değil haaaa.El kol hareketi ve küfür yaparak geçenlere.

-O adamcağız orada bilerek ve isteyerek mi durdu?

-Siz el kol hareketi ve küfür yaparak o arabanın çalışacağını mı zannediyorsunuz?

-Siz el kol hareketi ve hakaret yağdırırken sizin yanınızdaki evlatlarınıza iyi örnek olup onlarada ilerde böyle durumlarda böyle yapacaksınız mı demek istediniz?

-Aynı olay motoru bozulan adamın başına gelen sizin başınıza gelseydi siz ne yapardınız?

- İcinizden hiçmi yardım etmek aklınıza gelmiyor?

Motoru bozulan arabadan inen adam ne yapacağını bilemedi çaresizdi bende arabayi stop ettim dörtlüleri yaktım indim arabadan.

- Hayırdır birader

- Sorma birader bizim emektar hainlik yaptı yine

-Yapabileceğimiz bişey varmı

-Biraz arkadan itekleyiverirsek çalışır bu

- Bin bakalım yardımcı olayım

-Sağol birader seni Allah gönderdi

      Bindi arabaya yolda düz olunca itekledik arkadan çalıştırdi Allah razı olsun diyerek gitti.Arabanın arkasındaki çocuk yine 3 4 yaşlarında bir erkek çocuğu bay bay ediyordu bana.Allah Razi olsun der gibi bay bay ediyordu.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BABALAR AĞLAMASIN Ben babamın ağladığını hiç görmedim, tâ ki o kor gibi düşen hadiseye kadar