DUDU

      Evimize geldiğinde yeni emekleyen bir bebek gibiydi .Sarışındı.İpten yumak yapar oynardık onunla .İlk başları bir hedefi vardı kuyruğunu yakalamaya başladı sonra büyüdü artık kuyruğu onun peşinden gidiyor.Hedefine ulaşmayı başarmıştı çünkü.İnsanlarda azimle hedefine ulaştığında hedefiyle beraber yaşamaz mı. Bizim Müftüler camii cemaatlarından biriydi .Babamla giderdi beş vakit.Babam eve burdur şiş sipariş etse onada söylerdi 1.5 porsiyon.Meraklandınız mı kimden bahsediyorum diye .Evet evimizin neşe ve mutluluk kaynağı kedimizden yani Dudu dan bahsediyorum.

      Kedilerin insanların duygu ve düşüncelerini,mutluluklarını,üzüntüleri hissedebildiğini biliyormuydunuz?Ben bunu Dudu'da hissettim.Annemin ağrısını bile hissederdi ki masaj yapmaya başlardı küçük patileriyle "mır mır".Annem sinirlendiğinde bile önünden kaçardı şimşek hızıyla.Hatta pilav tabağını istemeden döktüğünde nasıl kaçtı öyle dört nala.Annem arkasında bağırdı çağırdı ama nafile.Çok kıskançtı ben bilgisayar oynarken klavyenin üstüne yayılırdı beni sev der gibi.Televizyon izlerken televizyonun üstüne çıkardı beni seyredin der gibi.Peygamber efendimizinde kedileri neden sevdiğini şimdi anladım .Onunda bir kedisi vardı Adı müezza idi.Savaştan döndüğünde müezza karşılardı.Onunla giderirdi yorgunluğunu.

       İnsanoğlu doğaya bakarak bir ders çıkarmalı kanımca.Habille Kabilin hikayesini geldi aklıma.Bilmeyeniniz yoktur.Kabil kıskançlığından kardeşini öldürdüğünde ne yapacağını bilemeyip  doğadaki iki kuşu seyre daldı.İki kuş kavga etmeye başladı.Biri diğerini öldürünce toprağa gömdü.Kabil, şu kuş beyinli kadar olamadım deyip gömdü toprağa kardeşi Habili.

      Bahar aylarından birgündü.Dudu durgundu,üzülüyordu çok yalnız hissediyordu kendini .Yemeden içmeden kesildi.Nolur ben sizi anlıyorum siz beni hiç anlamıyormusunuz şu derdime bir çare der gibi    mırıldanıyordu.Sokağa çıkardım onu .Bizim komşunun " Gediklen Bahriye teyzenin kızı hacer abanin" bir kedisi vardı.İsmi Ares ti.O da sokaktaydı .Bizim Dudu onu gõrdü.Koşarak yanına gitti .Gördüklerim karşısında şaşkınlıklar içerisindeydim .Bizim Dudu Aresin etrafında dõnmeye başladı usul usul.Erkekliginden taviz vermeyen aresin kılı bile kıpırdamıyordu.Arka ayakların üstüne oturmuş õn patileri önünde kuyruğu yılan gibi yere serilmiş simsiyah vucudu parlayan gözleriyle etrafında süzülen sarışını izliyordu.Bizim dudu cilveler yapmaya başladı.Aresin karşısında dans edip oynaşmaya başladı resmen.Sinerlenmeye başladım kendimce duduya hani sen hastaydın diye.Yalnızlıkmış demekki derdi derken Habille Kabilin hikayesi aklıma geldi.Kabilde kuşa bakarken şimşekler çakmadı mı beyninde benimde öyle oldu işte.Anlatayım şimdi . Günümüzde kadınlar erkek ,erkeklerde kadın rolüne bürünmeye başladı.Erkekler reisliğini kaybetti. Kavgalar ,boşanmalar,aile içi sorunlar meydana gelir oldu.Peygamberimizde söylemedi mi kıyamet alameti.

        Aradan yıllar geçti Ailemizin bireyi haline gelen dudu,Akşam ezanında kapımızı çalıp eve gelen dudu,bir akşam eve gelmedi.Eve gelmediği iki günü geçmemiştir.Bir gün beş gün oldu eve gelmedi.Annem babam tedirgin olmaya başladı .Samanlık farelerle doldu.Evin balkonu kuş pisliğinden geçilmez oldu.Evin temizlikçisi yoktu sanki evde.Mahalleli duduyu tanıdınğından onlara soruyor olumsuz cevap aldıkça korkumuz katlanıyordu.

       Beklenen ,duymak istemediğmiz o kötü haber o gün geldi. Mahallelinin çocukları getirdi o acı haberi .Mūftüler camii sinin havuzu vardır.Ahali havuzu doldurur dağdan gelen kaynakla , bahçesini sulardı .Büyükçe bir havuzdu bilenler bilir. Ortasına ada gibi yosunlar birikirdi.Kuşlar oraya konup su ihtiyacını giderirdi.Tahminim; bizim 1.5 porsiyon burdur şişi yiyen görgüssüz dudu o yosuna konan kuşu almak için atladı.Yosun etrafını sardı ,yüzemedi ve feci bir şekilde boğularak can vermiştiki havuzun dibinde bulmuş babam duduyu.Bulduktan bir hafta sonra söyleyebilmişti babam anneme o acı haberi.Bizde hırslarımız yüzünden ölüme sürüklenmiyormuyuz onun gibi bişey işte.

      Benim hikayelerde böyle işte kedilerle keçilerle hakkınızı helal edin vaktinizi boşa aldımsa.Ama hikayelerdende ders almak gerekir benim düşüncem.

Sağlıcakla kalın.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BABALAR AĞLAMASIN Ben babamın ağladığını hiç görmedim, tâ ki o kor gibi düşen hadiseye kadar