İMAMA ALKOL MUAYENESİ
İmama alkol muayenesi yapılırsa ne olur ? İmamda insan canım , içebilir , canı istemiştir belki . Herkesin günahı kendine 😀
Ömrü boyunca ağzına bir damla dahi alkol almamış ,babası hafız , hacı emekli imam babamın başına gelen anısı aktarayım buraya ;
Gece saat 10:00 civarı ... Yaz ayları... Asfalt sıcaktan erimiş simsiyah ... Antalyadan Gölhisara dönüyoruz .... Altımda o zamanlar doğan slx vardı . Tekerleklerin eriyen asfalta yapıştığını hissediyorum . Ne buz gibi üfüren kliması vardı . Ne yokuşlarda hızlı çıkabiliyordu . Antalyanın sıcağı , arabanında bizimde iliklerimize kadar işlemişti . Antalyadan kepezi aştıktan sonra Düzler çamına ağır ağır vardık. Nemde olunca gömleğim tenime yapış yapış oldu . Yanımdada Ensar Ticaretin sahibi Özerten vardı .
Özerten alnından yüzüne doğru yürüyen terleri silerek "şu büfenin yanında arabayı durdurda soğuk içecek alalım , serinleyelim hocam " dedi .
Arabanın içinden inince dışarısı Antalya 'ya nazaran serindi . Arabanın içinde sanki teneke soba var gibi alev alev yanıp kavruluyorduk .Çamlar bile efil efil esen rüzgarda dans ediyordu . Çok hararet yapardı benim araba . Bizim sanayideki 
tofaş servisi Erol , çok ekmeğini yedi benim kırmızı tenekenin .Yazın bile sıcak üflerdi fanları .
Özerten , büfeden aldığı iki buçuk litre buz gibi fantayla geldi . Arabaya binince hemen birer bardak lıkır lıkır içtik . Buz gibi midemize inerken bir nebze hararetimizi aldı . Arabayı çalıştırınca bütün camları indirdik yellene yellene geliyoruz Gölhisara . Gölhisara gelinceye kadar o ikibuçuk litre fantayı iki kişi birer bardak içe içe bitirdik .
Gölhisarda Dirmil kavşağındaki ışıklara fantanın verdiği gazın etkisiyle geyire geyire geldik durduk .İçtiğimiz fantanın asidi burnumuzdan geliyordu . Işık yeşil yanınca Çeşme mahallesine gitmek için sağa döndük . Çevre yolun kenarındaki gazinolar tıklım tıklım çalışıyordu . Sarhoşu ayyaşı hepsi orada yani . Harmanını kaldırıp bir senelik rızkını bir gecede harcayan sarhoşlar ... Biz az daha ilerleyince ilerde trafik polisinın mavi kırmızı yanan ışığını gördük .
O zamanlar çevre yolu bölünmüş değildi .Özerten , sanki polisten korkusuna " şuradan dönüver de sokak aralarından evlerimize varalım " dedi .Benim asfalttan gidesim geldi sarsılmadan . Sokak arası yollarda asfalt yoktu . 
" Hem bize ne yapacak polis . Bütün belgelerim tamam " dedim Özertene . Direk gidince polis eliyle dur işareti yaptı . Arabanın saati gecenin birini gösteriyordu .
Polis bizden belgeleri isteyince bende torpito gözünden alıp verdim özgüvenli halimle . Polis belgelere bakınca alkol muayenesi yapmamız lazım dedi . Alkolmetre cihazının hortumunu ağzıma verdi ve üfleyin dedi . Birincisinde az üflemişim heralde " olmadı bir daha var gücünüzle üfleyin " dedi . Halbuki üfürüğüm kuvvetlidir .Çok fatiha okuyup üfledim milletin getirdiği buğdaya suya . Alkolmetrede işe yaramadı benim üfürük her nedense . Bir daha ciğerim de sönüp yüzüm mosmor oluncaya kadar üfleyince polisin yüz ifadesi değişti . "Beyefendi 53 promil alkol çıktı " dedi .
Özerten yanımda gülmeye başladı sessiz sessiz . Tabi ceza bana kesilecek direksiyonda olan benim . Karnının ve omuzlarının gülmekten titrediği belli oluyordu . Ben şaşkınlığımı dile getirdim . "Memur bey bizi az ilerideki gazinodan çıkan sarhoşlarla karıştırdın herhalde . Ben Hacı Musa Camisinde İmamlık yapıyorum. Arkadaşta imamlıktan istifa etmiş esnaf .Biz kim alkol kullanmak kim . Ben camide alkol haramdır diye avazım çıktığı kadar bağırıp duruyorum millete " dedim .
Memur bey ciddiyetini hiç bozmadı . " Benim sizi hastaneye yönlendirmem lazım itiraz edecekseniz . Yapılan tahliller belli olduğunda rapor getirmeniz lazım alkol almadığınıza dair " dedi .
Ben iyice sinirlenmeye başladım beni alkol almakla suçlamasından . Cin şeytan toplandı bende "Memur bey ben sizin dediklerinizi yaparsam sabah namazına yetişemem " dedim . Özerten hala içten gülüp duruyordu . O güldükçe ben deliye dönüyordum .
Ben sabah namazından bahsedince polis elindeki feneri karanlıkta görünmeyen yüzüme tuttu . Bir süre baktıktan sonra Özertenin yüzüne tuttu . Bir süre ona da baktıktan sonra " sizde hakikaten hoca siması var ya . Ama neden alkolmetre alkol aldığınızı gösteriyor , siz ne yiyip içtiniz " dedi .
Özertenin ayaklarının arasından alıp yukarı kaldırdığı , dibinde bir bardak kalan asidi gitmiş fanta şişesini göstererek . " Biz alkol almadık biz Antalyadan geliyoruz . Yolda gelirken serinleyelim diye fanta içtiydik işte şişeside burada .Size de ikram edelim isterseniz " dedim
Polisin yüz ifadesideki ciddiyet bozuldu , gülümseyerek " Teşekkürederim ben almayayım . Şimdi anlaşıldı hocam durum .Siz gazoz içince midede mayalanıp ağzınıza çıkan gaz alkolmetrede promili yükseltti demekki " dedi .
Biz Özertenle şaşırıp kaldık ve müsade istedik polisten .Poliste uyarı maksadıyla " ben prosedürü uygulamam lazımdı ama size inanıyorum hocam .Bundan sonra araba sürerken bu saatlerde gazoz içmessiniz artık .Çünkü başka yerlerde affetmezler , prosödürü uygularlar hocam .Size iyi geceler " dedi . Bizde "hayırlı işler memur bey " deyince bize yol verdi .

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BABALAR AĞLAMASIN Ben babamın ağladığını hiç görmedim, tâ ki o kor gibi düşen hadiseye kadar