ÖZLEM

      Hani Gölhisar doğalgaza geçti ya isten pastan kurtuldunuz artık rahat edeceksiniz.Kovanın ağırlığıyla ağrıyan beliniz olmayacak.Kat kat elde çıkılan kovalar olmayacak. Odun parçalayıp kürekle kömür doldurmayacaksınız.Bayi bayi gezip kömür fiyatı sormayacaksınız devletin verdiği faturaya razı olacaksınız.Evinizde çer çöp olunca sobaya atamayacaksınız.Artık eskiye özlem duyacaksınız .Özleyeceğiniz günlerinizi hatırlatayım dedim.

    Güzinede yanan ateşin etkisiyle kaynayan çaydanlıktaki suyun sesini özledim....

     Kestanelerin sobanın üstüne koyup tek tek patlamasını özledim...

       Guzinenin fırınında pişen ekmeğin kokusunu özledim..

      O gün annem guzinenin kovasını değiştir dedi.Bende babamin üçte ikisi kömürle kalanı da odunla doldurduğu  kovayla değiştirdim boş kovayı.

       Sobanın kovasını değiştirdikten sonra çırayla yakıp odunun tutuşmasını bekledim olmadı .Gaz yağı döktüm ateşi verip parlayınca elimdeki tüylerin ve saç tellerim ütülendi.Onun kokusu hissettim.Gazyağının etkisi geçti odunların bir kısmı yandı kömürü yine tutuşmadı.Sobayı ve borularını temizlemeye karar verdik.Söktük, borular kara kurum bağlamıştı.Sobanın neden hava alamayıp yanmadığını anladıktan sonra dışarıya götürdük temizlemek için tek tek .Annemin suratı simsiyah oldu.Babamın alnı simsiyah oldu.Kardeşim yüzü tertemizdi onunda suratını kara kurumla bocaladım.Hepimiz komando oldukta operasyona çıkacağız .Kurumlar sobadan temizlendi borularda tertemiz oldu.

     Sanki benimde içimdeki olumsuz duygular ,üzüntüler yüzünden ruhum tıkanmışta temizlenince mutlu oldum.

       Sobayı kurduk. Boruların delikli yerleri deliksiz yerlere gelecek şekilde tek tek yerleştirdik .Kovayı koyduktan sonra yandı.O ateşi sobanın ağzında seyrettik sevindik içimiz kemiklerimize kadar ısındı.Isinırken dalmışız fazla yaklaşmışız bizim montla pantolon yanmışta kokusunu hissettikten sonra farkettik.

        Soba yanmaya devam ediyordu borunun kenarlarında duman tütmeye başladı soba sönmeye başladı .Annem ve babam sinir oldu.Çaresiz ne yapacağımızı bilemez olduk.Bir öğretmenimin sözü geldi aklıma;

-Ya çaresizsiniz yada çare sizsiniz

       Babam tavana çıktı bacaya bakmaya.Sonra tekrar aşağı indi."Hanım baca tıkanmış" dedi."Bir baktim kol kadar bile delik yok kurum bağlamış resmen duman çıkamıyor " dedi.

        Biz boruları tekrar söktük bacanın içine bir sırığın ucuna bez bağladıktan sonra soktuk çıkardık kurum odanın içindeki baca deliğinde çıkıyordu.Annem biraz gazete buldu geldi odadaki baca deliğine doldurdu gazeteleri ve Kav kipritini yaktıktan sonra bizim bacadan uğultu sesi geldi.Kardeşim tavanda Ooovvvv diye bağırdi şaşkın şaşkın.Meraklandım bende çıktım yukarı.Bizim baca yanardağın volkanik patlaması gibi ateş püskürtüyordu kurumlar havada uçuşuyordu.
Bacada temizlendi nihayet tekrar kurduk sobayı.Her tarafı temizledik .Soba artık rahat rahat yanıyordu çünkü içindeki pislikler kurumlar temizlenmişti .

   Bizde ruhumuzu pisliklerden temizleyelimde rahat ve huzurlu yaşayalım değil mi?

        Yorulduk acıktığımızı hissettik.Babam anneme "hanim şu fırına patetes koyda yiyelim "dedi Annem fırın tepsisine yağı döktü koydu guzinenin cam kapaklı fırının içine.Daha sonra annem patetesleri soyup dilim dilim yaparken ben cam kapaklı fırının içinde sobanın kızgınlığindan olsa gerek yağ alev almış yanan ateşi gördüm. Anneme "fırının icinde ateş var" dedim.Annemi aldi bi telaş "İrfaaaaan yanıbaaaaaaz yetişş!!!!!!"
Babamda su içtiğimiz sürahiyi aldı fırının kapağını açtı .Surahideki suyun hepsini fırının içine devirdi.Bir fosss sesinden sonra bir beyaz duman çıktı amma görmeliydiniz.

       Biz heyecandan korkudan panikten  doyduk tabi Annem soyduğu patetesleri kızartma yapti da onlari yedik.

Selametle..

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BABALAR AĞLAMASIN Ben babamın ağladığını hiç görmedim, tâ ki o kor gibi düşen hadiseye kadar