BANA SEVMEYİ ÖĞRETMEDİLER OĞLUM


Hastaneden arkadaşlar hazırlığını yapmış evde bakım hizmetleri aracına binerken beni de çağırdılar. "Canın sıkılıyorsa takıl bize , gel istersen " dediler .


Asıl işimi yaptığım röntgen makinesi bozulunca vakit geçirecek yer arıyordum. Makineyi tamir edecek servis geç geleceğini söylemişti. Arkadaşlar gel deyince hiç düşünmeden araca bindim. Bir eve vardığımızda genç bir adam bize kapıyı açınca " Babam yukarda yatıyor buyurun " dedi . 80 yaşlarda , elden ayaktan düşmüş , yatalak bir amcanın odasına götürdü bizi. 


Amcayı destekle oturttuk ve yanımızda gelen doktor soru sormaya başladı . Bir yandan hemşire arkadaş tansiyonunu , şekerini ölçüp evraklara not ediyordu. Belediyeden gelen personel arkadaşlardan biri üzerine oturttuğumuz şişme havuzu şişirdi ve oğlu amcanım elbiselerini çıkarmaya başladı . Doktor bey muayene ederken sırtında oluşmuş yatak yaraları gözden kaçmıyordu.Demek ki hiç ara ara döndürmüyorlardı amcayı .


Personel arkadaş ve amcanın oğlu yaşlı amcayı dirseğiyle kontrol ettiği suyla yıkamaya başladılar .


Amca yıkanırken gözlerinden boncuk boncuk yaşlar süzülmeye başladı . Oğlu "Niye ağlıyorsun baba . Yoksa su çok mu sıcak " dedi yumuşak bir ses tonuyla .


Amcanın titreyen dudakları ve içli içli ağlayan sesiyle " Oğlum ben seni hiç yıkayamadım . Seni hep sevmek istedim. Ne zaman seni kucağıma alıp sevmek istesem babam bana kızdı . Erkek adam çocuk mu severmiş diye . Onun için sana sevgimi gösteremedim. Babam da babasından sevgi görmemiş anlaşılan beni hiç sevmedi oğlum. Onun için çocuklarını hep sev , onlara kızma , bağırma emi oğlum . "


"Merak etme baba!  Ben senin beni ne kadar çok sevdiğini anlayabiliyordum. Eve vardığımda ilk işim çocuklarımı kucaklamak oluyor . Hatta çikolatasız gidiyorum. Çünkü çocuklarım benim elimi tutup beraber markete çikolata almaya gitmeyi daha çok seviyorlar."


" Oğlum biz rahmetli ananla çok didiştik ben onu çok seviyordum ama sevgimi utancımdan göstermediğimden ,söyleyemidiğimden beni hiç anlamadı . Hep didişip durduk ,kavga gürültü hiç eksik olmazdı . Çocuklarına çikolata alırken gelin kızıma da çikolata al. Sakın çocuklara bunu da ananıza verin deme . Git kendi ellerinle, elini tutta öyle ver emi oğlum ."


" Tamam baba tamam sen yeterki üzülme ağlama . Biz çok mutluyuz. " dedi oğlu , sonra kalktı dışarı çıktı bir sigara yaktı .


Ben yanına gittim oğlanın . "Hayırdır birader babanın durumu gayet iyi neden üzüldün "


" Babama yalan söyledim . Biz mutlu falan değiliz . Babamın dediklerini harfiyyen yerine getirebilsem ah bir becerebilsem bunlar başıma gelmeyecek. Babamdan öğrenemediğim sevgiyi ben çocuklarıma hanıma gösteremedim. Şimdi kavga ettiğim hanım anasının yanına gitti bir haftadır da geri dönmedi " dedi pişmanlıklarını içine gömerek .


Doktor ve diğer arkadaşlar amcanın bulunduğu odadan çıktı. Doktor , oğlanın eline reçete tutuşturup "Bu ilaçları mutlaka kullanın , bakımına biraz daha ehemmiyet gösterin , bakımsız kalmış , bir dahaki sefere böyle görürsem sosyal hizmetlere haber veririm bilginiz olsun " dedi doktor büyük bir ciddiyetle .


"Tamam doktor bey elimden gelen en iyisi yapacağımdan emin olun " dedi oğlan .


Geçmiş olsun deyip başka duraklara başka hikayelere daldık .

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BABALAR AĞLAMASIN Ben babamın ağladığını hiç görmedim, tâ ki o kor gibi düşen hadiseye kadar