SAHUR HATIRASI

     Yorganın ağırlığı ve sıcaklığının verdiği etkisiyle uykumu annemin "hadi oğlum sahur vakti "deyişi böldü.Göz kapaklarımı japon yapıştırıcısıya yapıştırılmış gibi açamıyordum bir türlü.Kalk ve korkut diyordu içimden bir ses.Nefsimle mücadelem kılıç kalkan la sürüyordu adeta.Başımı kaldırïyorum fakat nefsim buna engel oluyor yine aynı hızla düşüyordu mavi çiçek desenli yastığın üstüne .Sonra havada uçtuğumu görür gibi oldum gözlerimi sıkarak açtığïmda .Sonra gerçekten uçtuğumu farkettim. Rotamın ,mutfakta sahur sofrasını görünce oraya olduğu belliydi.Sofrada kardesimi annemi görüyordum ama beni kollarıyla havalara ucuranin babam olduğunu o an farkettim.Sağ elime susamlı pideyi aldım. bal kasesine goturdügumu zannediyorum fakat pideyi masanin bos alanlarında gezdirdigimi farkettim uykunun mahmurluğuyla.Sonra tekrar kaza kudret denememle bal kasesine tutturdum ekmeğimi ve ağzima koydum lokmayı fakat gõzlerim hâla kapalı.Lokma ağzımda ama çiğneyemiyordum uykum hala üstün geliyordu.Sonra top atılır gibi bir ses duydum ve gözlerim fal taşı gibi açıldı.Annem ,kardeşim bana güluyorlardı meğer babam masaya eliyle vurduğu sesmiş o top gibi ses.

     Aradan dakikalar geçti biraz baldan biraz tahinde ekmeğimi bandırırken benim gözler güneşin batışı gibi süzülüyordu yine.Sonra gökten yağmur yağıyordu sanki .Yüzüme verdıği serinliği hissettim birden.Icimden  bu sahura amma rahmet ve bereket yağdıği kadar varmış dedim ve açtım gözümü.Babamın bir elinde pet şişe bir eliyle benim yüzüme su serpiyormuş meğer.

Derken imsak vakti yaklaştı ,ezanlar okundu ,annem ve babam abdestlerini alırken ben aradan sıvışıp yatağın içine gömdüm kendimi .O gün yine herzamanki gibi tekne orucu tuttum.

Video ;temsilli ben

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BABALAR AĞLAMASIN Ben babamın ağladığını hiç görmedim, tâ ki o kor gibi düşen hadiseye kadar